Man gripen för olaga intrång i vårdinrättning i Falun

En man i 45-årsåldern greps efter att ha tagit sig in olovligen i en vårdinrättning i Falun under natten. Polisen upprättade anmälan om olaga intrång.
Polisen rapporterar
Under natten har det varit lugnt operativt i Dalarnas län. Vid 04.02 inträffade dock en händelse i Falun där en man i 45-årsåldern olovligen tog sig in i en vårdinrättning.
Mannen greps på plats av en ordningsvakt. När polisen anlände upprättades en anmälan om olaga intrång.
Källa: Polisen i region Bergslagen
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.


