SälenNytt

Man gripen för olaga intrång i vårdinrättning i Falun

Bilden visar baksidan av en vit polisbil med blå och gul reflekterande dekor. Bilens varningsljus, placerade på taket, är aktiverade och lyser med blått sken. En person, klädd i mörk uniform med en skyddsväst, står vid den öppna förardörren på polisb
Illustrationsbild: LENNART ANGERMUND - Mostphotos

En man i 45-årsåldern greps efter att ha tagit sig in olovligen i en vårdinrättning i Falun under natten. Polisen upprättade anmälan om olaga intrång.

Annons

Polisen rapporterar

Under natten har det varit lugnt operativt i Dalarnas län. Vid 04.02 inträffade dock en händelse i Falun där en man i 45-årsåldern olovligen tog sig in i en vårdinrättning.

Mannen greps på plats av en ordningsvakt. När polisen anlände upprättades en anmälan om olaga intrång.

Källa: Polisen i region Bergslagen
Annons

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Blåljus